Primăria Piatra-Neamț / Newsletter 11


O comunicare eficientă ne aduce mai aproape de #nouaPiatra!
Fie că vorbim despre proiecte, evenimente sau lucrări de interes public, toate acțiunile instituției noastre le găsești aici. De ce? Pentru că newsletter-ul nostru detaliază succint și clar întreaga activitate a Primăriei municipiului Piatra Neamț.

Proiecte pentru #nouaPiatra
  • 100 castani pentru încă 100 ani. Poze și detalii aici.
  • Lucrări de modernizare la trecerea pietonală peste calea ferată din zona punții care asigură accesul în Ștrandul Municipal. Mai multe detalii aici.
  • Amplu program de reamenajare a terenurilor de sport. Mai multe citiți aici.
  • Continuăm, asumați, proiectele angajate - strada Fermelor. Detalii aici. 
  • Clădirea Poștei Centrale din Piatra-Neamț va fi reabilitată. Mai multe citiți aici
  • Victorie importantă pentru iubitorii deplasărilor cu bicicleta. Detaliile aici

Despre buna funcționare a comunității noastre
  • Cum se asigură independența energetică în orașele viitorului. Video aici.
  • „Plantăm Viitorul în #nouaPiatra” - pe terenul situat în imediata vecinătate a Depozitului de deșeuri Brantner, 45 de voluntari au plantat 300 de puieți de plop. Detalii aici.
  • O stradă din Piatra-Neamț, va purta numele marii artiste Draga Olteanu-Matei. Mai multe detalii aici.
  • Un nou centru de vaccinare la Piatra-Neamț. Video aici

Interviuri și emisiuni
  • Interviu BZI LIVE cu Andrei Carabelea despre investițiile pentru dezvoltarea orașului. Video aici.
  • Conferința de presă privind proiectele de mobilitate urbană. Urmăriți aici.
  • Andrei Carabelea - speaker la “Maratonului Soluțiilor pentru Orașe și Comunități Inteligente 2021”, organizat de Concord Communication. Video aici. Puteți urmări întreaga emisiune aici
  • Caravana Smart City Piatra Neamț - Ecosistemul Piatra-Neamț Smart City și Rolul ADR Nord-Est - Toată înregistrarea aici

Evenimente în comunitatea noastră
  • Testări gratuite pentru cancer de col uterin. Detalii aici.
  • Concursul de tenis de masă “Memorialul Angelica Rozeanu”. Detalii aici.  
  • Felicitări echipei României pentru rezultatele obținute la Olimpiada Internațională de Astronomie. Mai multe detalii aici.
  • Viitoarele evenimente le puteți găsi aici

Lucrări de interes public desfășurate în luna Noiembrie

Proiecte din fonduri europene:


Pentru implementarea sistemului de management inteligent al traficului:
  • Pe Bulevardele Leonida și 9 Mai: lucrări de execuție fundații și instalare stâlpi, refaceri locale de pavele și remedieri la montajul pavelelor, măsurători în vederea determinării distantei dintre stâlpii de semaforizare amplasați sub linia LEA (linii electrice aeriene)
  • Piața Mihail Kogălniceanu: finalizare canalizația de fibră și lucrările de execuție fundații și instalare stâlpi
  • Bd. Decebal: canalizația de fibră și lucrări de execuție fundații și instalare stâlpi
  •  Bd. Mihai Eminescu: traversarea de la Muzeul de Istorie și Arheologie Piatra-Neamț și lucrările de execuție fundații și instalare stâlpi.
  • Str. Mihai Viteazul și Bd. Petru Rareș:  lucrări de săpături pentru instalarea canalizației aferente branșamentelor
În cadrul proiectelor de Modernizare și extindere a iluminatului public – tronsoanele 1 și 2
  • Cartier Pietricica: montarea stâlpilor în vederea extinderii iluminatului public
  • Străzile Bujorului și Vasile Conta: lucrări pentru extinderea iluminatului public.
  • Pe străzile Vărăriei și Bujorului s-au efectuat săpături, s-au turnat fundații pentru stâlpi și s-au montat cabluri de iluminat
  • Pe străzile Veteranilor, Schitului și Pietricica s-au efectuat săpături, s-au turnat fundații pentru stâlpi și s-au montat firide și puncte de aprindere.
În cadrul proiectului „Reabilitare, modernizare și dotare Creșa Mărăței”
  • S-a amenajat terenul pentru spațiul de joacă;        
  • S-au plantat arbori de-a lungul împrejmuirii ;
  • S-au amenajat trotuarele perimetrale (pavaje).
În cadrul proiectului ”Modernizarea stațiilor de așteptare pentru transport public”
  • Săpături pentru fundații și sondaje la stațiile: ST39 Cimitir, ST14 Mihai Viteazu, ST 1 BCR, ST 26 Hotel Ceahlău, ST 47 Autogara, ST 29 CEC Bank, ST 18 Telegondolă, ST 57 Bd. Traian.
Proiecte din bugetul local:
  • Strada Schitului – canalizarea pluvială
  • Strada Izvor – canalizarea pluvială
  • Executare Podul Turcului
  • Strada Fermelor – racord canalizare
 Lucrări de avengură din bugetul local ce se execută în luna decembrie sunt:
  • Rigola Ștrand – Canalizare pluvială 260 ml, traversare strada Tineretului
  • Extindere iluminat public – prelungirea Pepinierei
  • Strada Schitului – Canalizare pluvială pe porțiunea de drum balastată
  • Canalizare pluvială strada Izvoraș
  • Trecerea pietonală peste calea ferată – zona Punte Ștrand
 Pentru luna decembrie avem planificate următoarele lucrări în cadrul proiectelor din fonduri europene:
„Extinderea și modernizarea sistemului de iluminat public în Municipiul Piatra Neamț:
  • Strada Cetatea Neamțului, Strada 1 Decembrie 1918, Strada Mihai Viteazu, Strada Orhei, Piața Ștefan cel Mare, Bulevardul Republicii, Strada Mihai Eminescu, Zona Văleni” (Tronson II, cu zona Speranța), cod SMIS 124828 – contract de finanțare nr. 4701/ 29.08.2019
  • Se lucrează la extindere iluminat public pe strada Bujorului și Vasile Conta
„Reabilitare, modernizare și dotare Creșa Mărăței”, cod SMIS 126467 - contract de finanțare nr. 4784/ 23.09.2019
  • Se amenajează terenul pentru spațiul de joacă
  • Se vor planta arbori de-a lungul împrejmuirii
  • Se amenajează trotuarele perimetrale (pavaje)
„Implementare sistem management inteligent al traficului în municipiul Piatra-Neamţ”, cod SMIS 126608
B-dul. Leonida/ 9 Mai:
  • Se vor continua lucrările de execuție fundații și instalare stâlpi.
  • Se va executa demontarea stâlpului în consolola S5 aflat pe Str. Muncii – CT3-S5, pentru aceasta activitate este  necesar scoaterea de sub tensiune a tronsonului: stâlp Delgaz Grid 1/9 – PT 248 și stâlp Delgaz Grid 1/8 – PT 248
 B-dul. Piața M. Kogălniceanu:
    • Se va finaliza canalizația de fibră.
    • Se vor continua lucrările de execuție fundații și instalare stâlpi.
 B-dul Decebal:
    • Se va executa canalizația de fibră.
    • Se vor continua lucrările de execuție fundații și instalare stâlpi.
„Modernizarea stațiilor de așteptare pentru transport public (TP)”, cod SMIS 126607 -  contract de finanțare nr. 4798/ 01.10.2019
Se vor continua lucrările la următoarele stații TP:

Stația nr. 9 - Biserica (b-dul Decebal); Stația nr. 11 - Piața Centrală (b-dul 9 Mai); Stația nr. 17 - Piața Centrală (b-dul 9 Mai); Stația nr. 15 - Pensiunea Aris (strada Dimitrie Leonida); Stația nr. 22 - Telekom (b-dul Republicii); Stația nr. 23 - Central Plaza (b-dul. Republicii); Stația nr. 28 - Aurora 2 (b-dul. Dacia)Stația nr. 48 - Carrefour (strada Bistriței); Stația nr. 72 - Stația 72 (strada Lămâiței); Stația nr. 76 – Cimitir (strada Ștefan cel Mare); Stația nr. 77 – Stadion (strada Eroilor)

De vorbă cu oamenii din administrația publică locală

1. Cine este Andrei Acristinei și cum a început parcursul profesional la Primăria Piatra-Neamț? 
Andrei Acristinei este Șeful Serviciului Juridic din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Piatra-Neamț, un jurist dedicat profesiei sale, care își dorește să îmbunătățească constant activitatea instituției în care lucrează.
Mi-am început parcursul profesional în cadrul Primăriei Piatra-Neamț în anul 2016, în funcția de Consilier Juridic gradul debutant. Treptat, am avansat în carieră până la gradul principal, apoi am ocupat funcția de Șef Serviciu Administrație Publică și Juridic, iar pentru o perioada de 8 luni am îndeplinit atribuțiile de Secretar al Municipiului Piatra-Neamț.
 
2. Cum decurge o zi la birou pentru Andrei Acristinei? 
Îmi încep dimineața cu o organizare eficientă a sarcinilor și timpului de lucru pentru ziua în curs, apoi acord o atenție deosebită modificărilor legislative apărute.
Pe lângă activitățile curente, în care contrasemnez documentele întocmite la nivelul Serviciului Juridic, semnez contractele încheiate de către instituție, coordonez activitatea colegilor din subordine și mă asigur de îndeplinirea sarcinilor de serviciu, îmi aloc timp și ofer consultanță juridică colegilor din alte departamente și conducerii sau particip la ședințe de lucru interne. Sunt zile în care mă prezint la instanțele de judecată pentru a reprezenta instituția în cauzele cu un grad deosebit de dificultate.
 
3. Care este cel mai dificil lucru pe care trebuie să îl faci în calitate de Șef al Serviciului Juridic? 
Cel mai dificil lucru pe care trebuie să-l fac în activitatea mea este să găsesc soluții la unele probleme care apar din cauza unei legislații interpretabile, lipsită de claritate. Din păcate, aceste cazuri sunt dese, dar încerc să fiu strict în activitatea pe care o desfășor și să limitez situațiile care pot fi speculate.
 
4. Cum e să fii angajat în cadrul unei instituții publice? 
Pentru mine este o onoare, dar în același timp este o responsabilitate imensă, având în vedere conștientizarea rolului pe care îl are un funcționar public în societate, acela de a asigura mereu servicii publice de calitate și de a lucra în folosul tuturor cetățenilor.
 
5. După o zi încărcată mai are timp Andrei Acristinei și de un hobby? Care ar fi acela? 
În fiecare zi, oricât de încărcat aș fi la birou, încerc să-mi rezerv timp și pentru hobby-uri. Unul dintre ele este dansul, pe care îl practic mai mult în weekend-uri, însă în fiecare zi îmi dedic timpul pentru a mă juca alături de copii mei sau pentru a citi o carte.
 
6. Cel mai adesea angajații din sistemul bugetar sunt criticați. Ai întâmpinat această problemă? Ți-a afectat în vreun fel activitatea profesională desfășurată? 
Trebuie să recunosc că nu am întâmpinat această problemă până acum (cel puțin nu am cunoștință despre acest lucru), însă eu privesc critica în mod constructiv și cred că aceasta ar trebui să ne motiveze să ne îmbunătățim și mai mult activitatea, să evoluăm și nicidecum să ne afecteze în mod negativ.
 
7. Ce sfat ar avea Andrei Acristinei pentru o persoană care și-ar dori să lucreze în administrația locală? 
Sfătuiesc persoanele care își doresc să lucreze în administrația publică locală ca mai întâi să se informeze despre ce înseamnă activitatea unui funcționar public. Să întrebe direct o persoană din cercul lor de cunoștințe, care ocupă o funcție în administrația locală, despre ce implică activitatea sa zilnică și care este modul de lucru într-o instituție. Ulterior, să se înscrie la concursurile organizate de instituțiile și autoritățile publice pentru că este mare nevoie de specialiști.
 
8. Ce apreciezi cel mai mult atunci când este să vorbim despre Primăria Piatra-Neamț?
Cel mai mult apreciez la Primăria Piatra-Neamț oamenii care sunt cu adevărat dedicați activităților lor, care își cunosc rolul și doresc să aducă îmbunătățiri actului administrativ. Apreciez persoanele care se pun în locul cetățeanului atunci când acesta vine la Primărie pentru a rezolva o problemă și care îl tratează cu respect și amabilitatea cuvenită.  
 
9. Dacă nu ar fi fost angajat la Primărie ce ar fi făcut Andrei Acristinei acum?
Dacă nu aș fi fost angajat la Primărie m-aș fi orientat către o carieră în avocatură sau magistratură. Deși înainte de a mă angaja în administrația publică aveam o anumită preconcepție despre angajații de la stat, în timp, lucrând în sistem, am realizat că era o gândire greșită, deoarece am ajuns la concluzia că activitatea mea poate aduce mai multe îmbunătățiri vieții comunității din postura în care sunt acum, decât din perspectiva unei alte funcții/ profesii pe care aș fi putut să o am.
 
10. Care este cea mai mare dorință a ta legată de orașul Piatra-Neamț? 
Pentru că locuiesc în acest oraș, îmi doresc să ajut la îmbunătățirea calității vieții și creșterii nivelului de trai al locuitorilor săi.
Cea mai mare dorință legată de orașul Piatra-Neamț este finalizarea inventarierii tuturor terenurilor aflate în patrimoniul Municipiului, pentru a avea o situație clară și exactă a acestora și pentru a fi cât mai bine valorificate în interesul cetățenilor.
 
11. Cum vezi orașul peste 10 ani? 
Peste 10 ani îmi doresc să văd orașul în plină expansiune, cu proiecte imobiliare noi, cu principalele coridoare de mobilitate realizate, cu o Primărie digitalizată, unde accesul la serviciile publice se realizează facil pentru toți beneficiarii.
 

Fii noul nostru coleg

Toate anunțurile de recrutare și selecție privind posturile disponibile în instituție, le puteți găsi
aici.

Proiecte de Hotărâri ale Consiliului Local

În ședințele din luna noiembrie au fost pe masa de lucru 40 de proiecte. Lista cu toate proiectele de hotărâre o găsiți aici!

Întrebări frecvente

Pentru că dorim să răspundem constant întrebărilor dumneavoastră și să prezentăm cât mai bine activitatea noastră, am lansat o rubrică de #ÎntrebăriFrecvente. 

Un canal de informare și comunicare

Tu știi cum poți raporta o problemă în orașul nostru?
Folosește aplicația Piatra-Neamț City App, simplu și rapid. Pașii ce trebuiesc urmați îi găsiți aici...

Fii mereu la curent cu ce se întâmplă în oraș și abonează-te la newsletter-ul nostru! Dacă îți place, recomandă-l și prietenilor! 

Alte sugestii

Investițiile planificate pentru anul 2022 la Piatra-Neamț
Calendarul dezbaterilor publice pe tema proiectului de buget pentru 2022
Primăria Piatra-Neamț / Newsletter 10
Colectăm brazii de Crăciun din Piatra-Neamț
Taxele și impozitele locale se pot achita de pe 5 ianuarie