
Stadiul proiectelor de mobilitate – cele mai mari lucrări de infrastructură din ultimii 30 de ani din Piatra-Neamț
Public Information
Primarul Andrei Carabelea: „Modernizarea principalelor coridoare de mobilitate urbană este cel mai important proiect de infrastructură din ultimii 30 de ani din Piatra-Neamț și va contribui la modernizarea semnificativă a orașului nostru. Lucrările vor cuprinde reorganizarea benzilor de circulație, reamenajarea și accesibilizarea trotuarelor, a spațiilor verzi, dar și amenajarea de noi piste pentru bicicliști și reabilitarea unor poduri și punți cu trafic intens. Știu că aceste lucrări vin cu o doză de disconfort și necesitatea de a ne adapta la schimbări, însă ne apropiem cu pași repezi de finalizarea lucrărilor, la sfârșitul acestui an.”
1. Coridorul Bulevardul 9 Mai – Strada Dimitrie Leonida – grad de implementare: 35%
Valoarea proiectului: 21.998.539,21 lei
Până acum s-au finalizat:
- așternerea stratului intermediar (binder) pe carosabil
- pod nou Piața Centrală – realizat ca structură, urmează turnarea asfaltului
- canalizație fibră optică
- relocarea stâlpilor de iluminat
- montarea pavelelor pe trotuare
Urmează să se realizeze:
- consolidarea podului existent
- turnarea stratului de uzură pe tronsonul Pasaj 1 Mai – Gară
- montarea mobilierului urban
- montarea indicatoarelor rutiere
- execuție spații verzi, plantare copaci
2. Coridorul Bulevardul Decebal – Piața Mihail Kogălniceanu – Bulevardul Traian – grad de implementare: 3%
Valoarea proiectului: 42.950.323,87 lei
Până acum s-au finalizat:
- trotuarele pe Bulevardul Decebal (Pârâul Borzoghean – Moldocor) – partea dreaptă (direcția de mers către Bacău)
- montarea bordurilor pe partea dreaptă până la Școala Gimnazială „Elena Cuza” și de la Petrodava până la pod Piața Mihail Kogălniceanu
- montarea bordurilor pe partea stângă, de la Școala Gimnazială „Elena Cuza” până la Rompetrol
- montarea bordurilor pe partea dreaptă, de la Spital până la Rompetrol (intersecția cu strada Fermelor)
Urmează să se realizeze:
- podul din Piața Mihail Kogălniceanu (de la Spital)
- turnarea covorului asfaltic de la Pârâul Borzoghean – Muzeul de Istorie – Piața Mihail Kogălniceanu – Bulevardul Traian
- trotuarele pe ambele părți ale proiectului
- pistele pentru bicicliști
- amenajarea spațiilor verzi pe Bulevardele Decebal și Traian
- montarea mobilierului urban
- montarea indicatoarelor rutiere
3. Coridorul Strada Mihai Viteazu – grad de implementare: 25%
Valoarea proiectului: 25.055.825,43 lei
Până acum s-au finalizat:
- așternerea stratului intermediar (binder) de la Sala Polivalentă până la sensul giratoriu de la Orion
- canalizație fibră optică pe partea stângă (direcția spre Girov) – de la intersecția cu Strada 1 Decembrie până la Sala Polivalentă)
- trotuarele pe partea stângă pe tronsonul Strada 1 Decembrie – Sala Polivalentă
- terasamente pentru pistele pentru bicicliști pe partea stângă, de la OMV până la Sala Polivalentă
- montarea pavelelor pe partea stângă, de la pasarela peste Strada Fermelor până la Sala Polivalentă
- montarea bordurilor pe partea dreaptă, de la OMV până la Sala Polivalentă
- terasamente pentru trotuar și piste pentru bicicliști în zona depozitului Adridan, pe partea dreaptă
- dezafectarea sensului giratoriu de la intersecția cu Strada Ulmilor
- dezafectarea scuarului de la OMV – depozit Adridan
Urmează să se realizeze:
- așternerea stratului intermediar (binder) între sensul giratoriu de la intersecția cu Strada 1 Decembrie până la Strada Obor
- așternerea stratului de uzură pe tot tronsonul de mobilitate
- pistele pentru bicicliști
- reabilitarea pasajului peste Strada Fermelor și podului pentru râul Cuiejdi
- amenajarea spațiilor verzi și sistemelor de irigații
- canalizație tehnică pe partea dreaptă, cu deplasare de la intersecția cu Strada 1 Decembrie până la Strada Obor și pe partea stângă de la Strada Valea Albă până la Strada Obor.